مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کنارگذر ایلخچی از پروژه های راکد استان است، گفت: از ۹ کیلومتر طول این پروژه به عنواتن یکی از طرح های مهم ترافیکی جنوب استان فقط ۲ کیلومتر باقی مانده که معطل تملک چند قطعه اراضی غیرملی است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا، امیر بخشی زاده روز پنجشنبه در بازدید از کنارگذر ایلخچی، افزود: مسیر تبریز – ایلخچی از مسیرهای پرتردد استان بوده و بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون تردد در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به حجم ترافیک بالای داخل شهر ایلخچی، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از این پروژه به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم منطقه به شمار می رود و موجب کاهش ترافیک این مسیر و تفکیک ترافیک درون شهری و برون شهری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از این کنارگذر، گره ترافیکی خودروهای عبوری آذربایجان شرقی و استان‌های مجاور در این منطقه رفع می شود.

بخشی زاده، با تاکید بر تسریع در تکمیل این پروژه که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، ادامه داد: عبور خودروها به مقصد جنوب استان و استان های همجوار و برعکس از داخل شهر ایلخچی، موجب ترافیک و راه بندان در ساعات مختلف می شود.

ایلخچی از شهرهای شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی بوده و در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار گرفته‌ است.

  • منبع خبر : ایرنا