طبق نتایج یک نظرسنجی ۷۱ درصد از شهروندان تبریزی اعلام کردند که در اولین روز بازگشایی مدارس فرزندان خود را با خودروی شخصی راهی مدرسه کردند.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، این نظرسنجی توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز و از طریق صفحات مجازی و با طرح سوال “در اولین روز بازگشایی مدارس فرزندان خود را چگونه به مدارس فرستادید؟ الف) خودروی شخصی ب) وسایل حمل و نقل عمومی” انجام پذیرفت و در مجموع ۳۱ هزار و ۴۶ نفر شرکت کننده، ۷۱ درصد اعلام کردند که از طریق خودروی شخصی و ۲۹ درصد از طریق وسایل حمل و نقل عمومی فرزندان خود را بدرقه کردند.

صفحات اینستاگرامی و تلگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، شهریار، شمس نیوز، تبریز خبرلری، بیداری آذربایجان، تبریز سیاست، تبریزیم، فصل نیوز، اخبار فردا، نگاه آذربایجان، چالش روز، صنعت خبرلری، سون خبر و احرار نیوز این نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

در این میان تعدادی از دانش آموزان که محل زندگیشان در نزدیکی مدارس واقع است پیاده، یا با دوچرخه و یا به وسیله موتور سیکلت راهی مدرسه شدند.

شهرداری تبریز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، اقدام به ارائه خدمات رایگان در بخش مترو و مسیر تندروی اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان کرده است.

در این راستا خدمات مترو در روز اول مهر برای تمام شهروندان رایگان است اما دانشجویان و دانش‌آموزان به مدت یک هفته می‌توانند از خدمات رایگان مترو استفاده کنند. همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز ناوگان شرکت واحد در هفته اول مهر برای تمامی دانشجویان، دانش‌آموزان و فرهنگیان رایگان است.

  • منبع خبر : شهریار