در آستانه دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان در هفته دهم رقابت ‌های لیگ برتر فوتبال، نگاهی به تقابل‌های دو تیم در طول تاریخ ادوار برگزاری لیگ برتر می‌اندازیم.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، رویارویی‌های تیم‌های تراکتور و سپاهان همواره جذاب، دیدنی، پرگل و در طول تاریخ با اتفاقات کم نظیر و هیجان انگیزی همراه بوده و خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن هواداران این دو تیم به جا گذاشته است.

دو تیم تراکتور و سپاهان اصفهان در طول تاریخ برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، ۲۶ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که ۱۱ بازی با برتری اصفهانی ها، ۷ دیدار با برتری تی‌تی‌ها و ۸ مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و با توجه به این آمار کفه ترازو در آمار و ارقام رو در رویی های دو تیم کفه ترازو را به سمت سپاهانی‌ها سنگین می‌کند.

نکته جالب دیگر آن‌که از ۸ تساوی دو تیم تنها ۳ بازی بدون گل به پایان رسیده و یعنی از ۲۶ بازی رو در روی دو تیم، ۲۳ بازی فارغ از هر نتیجه‌ای گل داشته است.

پرگل ترین تقابل دو تیم به لیگ دوازدهم بازمی‌گردد، جایی که شاگردان تونی اولویرا محبوب میهمان تیم کرانچار بودند و در دیداری بسیار تماشایی و مهیج توانستند با نتیجه ۴ بر یک سپاهان را در اصفهان شکست دهند، این بازی تاکنون عنوان پرگل ترین تقابل دو تیم در طول تاریخ رقابت های لیگ برتر را از آن خود کرده است، به طوری پس از آن در هیچ یک از رویارویی های دو تیم ۵ گل رد و بدل نشده است.

آخرین پیروزی تراکتوری ها در خانه سپاهان به لیگ سیزدهم بازمی‌گردد، جایی که تراکتوری ها با سرمربیگری مجید جلالی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میهمان شاگردان کرانچار بودند و در نهایت توانستند با تک گل علی کریمی از روی نقطه پنالتی، سه امتیاز بازی را در خانه حریف از آن خود کنند، حال باید نشست و دید که آیا قربان بردیف و تیمش می‌توانند پس از طلسم شکنی در آزادی و پس از سال ها غلبه بر پرسپولیس در تهران این بار میتوانند سپاهان را در اصفهان شکست دهند یا نه؟