سال‌هاست که مطالبه به حق مردم سهند مبنی بر احداث بیمارستان ورد زبان‌ها شده و حسرت نبود آن در مقابل دیدگان شهری با جمعیت ۲۰۰ هزارنفری قرار گرفته است، مطالبه‌ای که به زودی در مسیر تحقق قرار می‌گیرد.

احداث بیمارستان در شهر جدید سهند با توجه به آمار جمعیتی این شهر به حدی حائز اهمیت و مورد مطالبه مردم بود که با هر گونه افتتاح و پروژه‌ عمرانی هرچند بزرگ و مهم، درنهایت سخن از نبود بیمارستان بود. در  ابتدای امر مقرر بود بیمارستان شهر جدید سهند توسط سازمان تامین اجتماعی احداث شود که این امر پس کش و قوس فراوان محقق نشد، درنتیجه پس از پیگیری‌ها و جلسات متعدد از سوی شرکت عمران شهر جدید سهند، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری شرکت عمران این بیمارستان را احداث کند و تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه بین دو ارگان در راستای احداث بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی در سهند منعقد شد که بر اساس آن مقرر بود شرکت عمران، زمین بیمارستان و همچنین زمینی در راستای مولدسازی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا فرآیند احداث بیمارستان در سهند آغاز شود.

ولی در پی عدم امکان تامین مالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تفاهم‌ شرکت عمران شهر جدید سهند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای مشارکت در احداث بیمارستان ۳۰۰ تختی در شهر جدید سهند، پس از ماه ها مذاکره مبادله نشد. پس از آن نیز در جلسه فرمانداری شهرستان اسکو معاونان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از عدم تأمین مالی در مشارکت احداث بیمارستان شهر جدید سهند خبر دادند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ارائه طرح و نقشه بیمارستان بسنده کرده و شرکت عمران به دلیل نیاز ضروری شهر جدید سهند، تامین زمین و احداث بیمارستان را عهده‌دار شد.

این درحالی بود که علی‌رغم پیگیری‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سازمان تامین اجتماعی استان نیز در گذشته عدم مشارکت در احداث بیمارستان در شهر جدید سهند را اعلام کرده بود و شرکت عمران شهر با این‌که تکلیف قانونی در احداث مراکزی چون بیمارستان برعهده نداشت، اما به خاطر آسایش شهروندان، احداث بیمارستان را بر عهده گرفت.

حال بیمارستان سهند توسط شرکت عمران شهر جدید سهند وارد فاز طراحی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت احداث بیمارستان سهند به عنوان یکی از مطالبه‌های به حق و اصلی مردم سهند مورد پیگیری جدی شرکت عمران قرار دارد. وعده‌ای که به زودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

فرهاد سعیدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی سازوکارهای لازم برای احداث بیمارستان و همچنین نقشه‌های موردنظر، شرکت عمران شهر جدید سهند فاز اول بیمارستان سهند را با ۶۴ تخت که قابلیت توسعه به ۲۰۰ تخت را خواهد داشت، احداث می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه امکانات درمانی اورژانسی اعلام کرد که اورژانس این بیمارستان متناسب با یک بیمارستان ۲۰۰ تختی خواهد بود تا علاوه بر رفع مطلوب نیازهای شهروندان، در آینده نیز با توسعه بیمارستان کارایی لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد که شرکت عمران شهر جدید سهند اعتبارات لازم برای این پروژه را پیش بینی کرده و بعد از اخذ مجوزهای لازم از سوی مجمع و بررسی و تایید نقشه‌های ارائه شده که مستلزم به‌عهده گیری از خدمات مشاور برای به روز و اجرایی شدن و صرف زمان و هزینه بوده، عملیات اجرایی بیمارستان سهند را آغاز خواهد کرد تا مردم سهند از امکانات درمانی مطلوب بهره‌مند شوند.

سعیدی با تاکید بر این‌که تایید پروژه و صدور مجوز از سوی مجمع عمومی شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید کشور در راستای احداث بیمارستان سهند حدود دو ماه به طول می‌انجامد، افزود: طبق برآوردهای انجام شده با صدور مجوز، سال آینده شاهد آغاز به کار عملیات اجرایی بیمارستان سهند در فاز ۳ خواهیم بود.

وی اعلام کرد که در حال حاضر بیمارستان سهند در مرحله طراحی و بررسی نقشه‌ قرار دارد و این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار شرکت عمران شهر جدید سهند خواهد بود.

سعیدی با اشاره به اهمیت ارائه امکانات درمانی اورژانسی اعلام کرد: اورژانس این بیمارستان متناسب با یک بیمارستان ۲۰۰ تختی خواهد بود تا علاوه بر رفع مطلوب نیازهای شهروندان، در آینده نیز با توسعه بیمارستان کارایی لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: شرکت عمران شهر جدید سهند اعتبارات لازم برای این پروژه را پیش‌بینی کرده و بعد از اخذ مجوزهای لازم از سوی مجمع و بررسی و تایید نقشه‌های ارائه شده که مستلزم به‌ عهده‌گیری از خدمات مشاور برای به روز و اجرایی شدن و صرف زمان و هزینه بوده، عملیات اجرایی بیمارستان سهند را آغاز خواهد کرد تا مردم سهند از امکانات درمانی مطلوب بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر این‌که تایید پروژه و صدور مجوز از سوی مجمع عمومی شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید کشور در راستای احداث بیمارستان سهند حدود دو ماه به طول می‌انجامد، افزود: طبق برآوردهای انجام شده با صدور مجوز، سال آینده شاهد آغاز به کار عملیات اجرایی بیمارستان سهند در فاز ۳ خواهیم بود.

وی اعلام کرد که در حال حاضر بیمارستان سهند در مرحله طراحی و بررسی نقشه‌ قرار دارد و این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار شرکت عمران شهر جدید سهند خواهد بود.

  • منبع خبر : ایسنا