تیم‌های فوتبال تراکتور و پیکان در هفته دوازدهم از رقابت‌های لیگ برتر برای بیست و سومین بار مقابل هم قرار می‌گیرند و این نخستین آزمون پاکو خمز اسپانیایی با تراکتور در دیداری رسمی است.

به گزارش سون خبر، رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاهی ایران پس از ۵۳ روز تعطیلی به دلیل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز دوشنبه با انجام ۶ دیدار وارد هفته دوازدهم می شود و فردا سه شنبه با انجام ۲ دیدار پایان می یابد این در حالی است که تراکتوری ها در این هفته با سرمربی جدید خود به مصاف تیم پیکان می روند.

مهم ترین اتفاقی که تراکتوری ها در تعطیلات داشتند جدایی قربان بردیف در اردوی آنتالیای ترکیه بود که تا حدود زیادی این اردو را تحت الشعاع قرار داد و برنامه های آمادگی و تمرینی این تیم را به هم ریخت از این رو مسئولان باشگاه برخلاف رویه قبلی، زود دست به کار شدند و خمز اسپانیایی را با عنوان جانشین بردیف معرفی کردند تا تیم روند آمادگی خود را حفظ کند.

آمدن محمد نصرتی به عنوان دستیار ایرانی و همچنین خواکین آروندو اسپانیایی به عنوان دستیار اول از دیگر تغییراتی بود که کار فنی تراکتور در تعطیلات لیگ تجربه کرد و اکنون تراکتور با ترکیبی کامل، خود را برای بازی با پیکان در هفته دوازدهم آماده کرده است.

نکته قابل توجهی که در اینجا باید به آن اشاره کرد اینکه تراکتور در فصل قبل نیز قبل از دیدار با پیکان تغییراتی در کادر فنی خود انجام داده بود، این تیم در فصل گذشته و پس از باخت مقابل پیکان در بازی رفت، زوونیمیر سولدو را به‌ جای فیروز کریمی روی کار آورد و خود این مربی کروات پس از تساوی مقابل پیکان در بازی برگشت، جای خود را به ارطغرول ساغلام داد، همچنین محمد نصرتی نیز در فصل قبل و بعد از بازی برگشت مقابل پیکان به کادرفنی تراکتور اضافه شده بود.

مجتبی حسینی سرمربی تیم پیکان که در سال ۱۳۹۶ به عنوان مربی موقت بر روی نیمکت تراکتور نشست و جانشین یحیی گل محمدی در این تیم شد تا حدودی از تراکتور و شاکله آن مطلع است و خوب می داند که تراکتوری ها در فصل های اخیر و با نبودن تماشاگران در ورزشگاه ها، در خارج از خانه بهتر نتیجه گرفته اند.

 

برتری تراکتور مقابل پیکان در ۲۲ بازی گذشته

تیم های فوتبال تراکتور و پیکان تا کنون ۲۲ بار در رقابت های لیگ برتر مقابل هم صف آرایی کرده اند که نتیجه آن ۱۰ برد برای تراکتور، هفت برد برای پیکان و پنج تساوی برای ۲ تیم بوده است.

تراکتوری ها در مصاف با پیکان در دیدار های انجام شده موفق به زدن ۲۶ گل شده اند و در مقابل ۲۰ گل از این تیم دریافت کرده اند و بهترین برد تراکتور در تقابل با این تیم با نتیجه سه بر یک و پرگل ترین نیز با نتیجه سه بر ۲ به سود تراکتور بوده و در مقابل بهترین برد پیکان برد ۲ بر یک در مصاف با تراکتور بوده است.

 

پیکان حریفی سرسخت برای تراکتور

تیم فوتبال پیکان همواره یکی از تیم هایی بوده که برای تراکتور مشکل آفرین شده و دیدار با این تیم در ردیف دیدارهای سخت برای تراکتور قرار دارد.

پیکان در فصل قبل رقابت ها مقابل تراکتور تنها یک امتیاز داد و در تبریز ۲ بر یک برنده شد و در تهران بدون گل با این تیم مساوی کرد و نشان داد که حریف سرسختی برای تراکتور به ویژه در بازی های خارج از خانه است در مقابل تراکتور نیز در خانه پیکان بهترین نتایج را گرفته و در ۲ فصل قبل با این تیم در تهران مساوی کرده و فصل قبل از آنها نیز ۳ بر ۲ برنده شده و این امید می رود که تراکتور با مربی جدید، بتواند در این بازی نیز نتیجه بگیرد.

 

جایگاه جدولی ۲ تیم

تراکتور و پیکان در این فصل از رقابت ها به ترتیب در رده های هفتم و دوازدهم هستند اما اختلاف امتیازی آنها ۳ امتیاز و کمتر از اختلاف رده ای آنهاست.

تراکتور در پایان هفته یازدهم با ۱۵ امتیاز در رده هفتم و پیکان با ۱۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند، تراکتوری ها در این بازی ها ۴ برد داشته اند و پیکان در ۲ بازی برنده شده اند، سه مساوی برای تراکتور و ۶ مساوی برای پیکان بوده اما تعداد باخت های تراکتور بیشتر از پیکان بوده و چهار به سه است.

تفاضل گل تراکتور نیز با زدن ۱۴ گل و دریافت ۱۴ گل صفر است اما تفاضل گل پیکان با زدن ۶ و دریافت ۹ گل، منفی سه است.

 

مهدوی، این دیدار را سوت می زند

بر اساس اعلام سایت فدراسیون فوتبال، سید رضا مهدوی قضاوت دیدار دو تیم پیکان و تراکتور ار هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر را برعهده دارد و امیررضا آشورماهانی، محمد صالح عرب آبادی و رضا مرادی وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

همچنین اسماعیل صفیری به عنوان ناظر این بازی انتخاب شده است.

ورزشگاه انقلاب کرج محل برگزاری دیدار ۲ تیم

محل برگزاری دیدار تراکتور و پیکان استادیوم انقلاب کرج اعلام شده است و به رغم آلودگی هوا، به احتمال زیاد این مسابقه در موعد مقرر برگزار شود.

این دیدار فردا سه شنبه ساعت ۱۵ در این ورزشگاه انجام می شود و طبق تصمیم فدراسیون، این دیدار نیز همانند دیگر بازی های لیگ، بدون تماشاگر خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا