مدیرعامل هافمن: به جای گسترش حجمی و کمی مناطق صنعتی به فکر احیا و به کارگیری بهینه از نواحی فعلی باشیم به گزارش سون خبر، مهندس حمیدیه مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری هافمن در آیین افتتاحیه کارخانه پینارلبن تبریز به عنوان سرمایه‌گذاری جدید این گروه سرمایه‌گذاری، با تشکر از حمایت‌های سیستم قضایی استان بویژه دکتر خلیل‌اللهی و […]

مدیرعامل هافمن:
به جای گسترش حجمی و کمی مناطق صنعتی به فکر احیا و به کارگیری بهینه از نواحی فعلی باشیم

به گزارش سون خبر، مهندس حمیدیه مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری هافمن در آیین افتتاحیه کارخانه پینارلبن تبریز به عنوان سرمایه‌گذاری جدید این گروه سرمایه‌گذاری، با تشکر از حمایت‌های سیستم قضایی استان بویژه دکتر خلیل‌اللهی و دغدغه آن‌ها در خصوص ایجاد اشتغال و تولید کار اظهار داشت: اگر سیستم قضایی استان این دغدغه را نداشت، شاید سرنوشت این واحد صنعتی نیز مانند بسیاری از واحدها می‌شد و این واحد هم در رکود مانده و فعال نمی‌‌شد.
وی با اشاره به پتانسیل‌های واحد تولیدی پینار لبن گفت: ظرفیت تولید این واحد هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ تن در روز در دو شیفت کاری می‌باشد و پتانسیل جذب ۷۰ الی ۷۵ نفر نیروی کار را دارا می‌باشد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری هافمن با اشاره به چشم‌انداز این شرکت گفت: با توجه به تجربه و سابقه‌ای که از هافمن در مورد سایر فعالیت‌هایمان داریم، هدف ما تبدیل پینار لبن تبریز با برند هربانیک به یک برند ملی است و قصد نگه داشتن تولید در این ظرفیت و صرفا در سطح استان را نداشته و مطمئنا با اجرای طرح‌های توسعه این واحد را به یک برند ملی در لبنیات تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه آذربایجان‌شرقی در صنعت لبنیات گفت: آذربایجان‌شرقی در گذشته از جایگاه رفیع‌تری نسبت به اکنون برخوردار بوده است و شاید بتوان گفت بهترین واحدهای تولید لبنیات آذربایجان‌شرقی در حد استانی است و به همین دلیل ما سعی خواهیم نمود که هربانیک را به یک برند ملی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی و تعداد بالای شهرک‌های صنعتی استان افزود: ای کاش به جای توسعه شهرک‌ها و ایجاد نواحی صنعتی جدید، که در تمامی دوره‌های دولت‌ انجام شده است و صرفا نسبت به توسعه فضاهای صنعتی اقدام می‌شود و هم‌اکنون بیش از ۴۰ الی ۵۰ درصد واحدهای موجود در این شهرک‌ها راکد و تعطیل بوده و یا با ظرفیت بسیار پایینی کار می کنند، نسبت به کمک به احیای نواحی صنعتی فعلی و واحدهای راکد اقدام می شد.

وی افزود: نواحی صنعتی بسیاری هست که راکد و نیمه راکد است و پیشنهاد می‌کنم نسبت به احیای آن‌ها اقدام شود. ایجاد شهرک ها و فضاهای صنعتی جدید با عناوینی چون بزرگترین در کشور و یا بزرگترین در منطقه دردی از ما دوا نمی‌کند و شاید با مبالغی بسیار پایین و تفکراتی جدید بتوان نواحی و شهرک های صنعتی راکد را شکوفا کرد و ای کاش حرکت به این سمت بود؛ بنابر این باید به جای گسترش حجمی و کمی مناطق صنعتی به فکر احیا و به کارگیری بهینه از نواحی فعلی باشیم.

وی با پیشنهاد محدود کردن ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید و به جای آن حمایت از نواحی و شهرک‌های راکد موجود گفت: این شهرک‌ها و واحدهای راکد سرمایه ملی هستند و ما باید آن‌ها را احیا کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب طی دهه گذشته، تمامی سال‌ها را با عناوینی در خصوص اشتغال، صنعت و رونق کار و تولید نامگذاری کرده اند و ای کاش در این مورد اهتمام بیشتری بشود.
مهندس حمیدیه با اشاره به جملاتی از دکتر خلیل‌اللهی رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در خصوص خرید و فروش املاک شهرک‌های صنعتی توسط افراد سودجو گفت: زمین‌های شهرک‌های صنعتی باید در اختیار تولید باشد، نه در اختیار دلال‌ها و سودجوها که فقط با هدف سود بردن از ارزش افزوده خرید و فروش ملک، می‌خواهند به سود برسند نه با ایجاد سود از طریق تولید و اشتغال.