رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۷۱ نفر از خدمات آموزش کوتاه مدت این سازمان در استان بهره‌منده شده‌اند.

علی اصغر فاتحی‌فر افزود: این تعداد آموزش در ۷ مرکز  و ۲ دفتر آموزشی تبریز و شهرستان‌ها، در گروه‌های هفتگانه زبان‌های خارجی، پزشکی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر ارائه شده است.

وی با بیان اینکه، پرمخاطب‌ترین دوره‌های گروه زبانهای خارجی عبارتند از آموزش زبان انگلیسی (کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و همچنین آمادگی آزمونهای بین‌المللی تافل و آیلتس)، فرانسه، آلمانی، ترکی استانبولی، چینی و همچنین آموزش زبان فارسی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه صنعتی سهند، افزود: پرمخاطب‌ترین دوره‌های گروه پزشکی دوره آموزش تکنیسن داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک و فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه را شامل می‌شود.

فاتحی‌فر ادامه داد: برای گروه‌های کامپیوتر و فنی مهندسی نیز دوره‌های ICDL، فتوشاپ، اتوکد زبان برنامه نویسی پایتون، اصول امنیت شبکه و طراحی صفحات وب جزو پرمخاطب‌ترین دوره‌ها بودند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: همچنین در حوزه علوم انسانی و هنر نیز دوره‌های فن بیان و گویندگی، حسابداری، خوشنویسی خط تحریری، خیاطی، عروسک سازی و عکاسی جزو بهترین دوره‌ها بودند.

وی تاکید کرد: در گروه کشاورزی دوره‌های پرورش قارچ، زنبورداری، عرق گیری، کاشت داشت گیاهان دارویی و کرم سازی بسیار پرمخاطب بودند.

فاتحی فر در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید و مدرسان در حوزه‌های مختلف دوره‌های کوتاه مدت با معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی همکاری داشتند، افزود: گروه زبان‌های خارجی، علوم پزشکی و علوم انسانی به ترتیب بیشترین تعداد فراگیری را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده بودند.

وی با بیان اینکه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با دارا بودن بیشترین سابقه در بین تمامی موسسات مشابه اعتماد افراد از تمامی اقشار را به خود جلب کرده و مورد اعتماد خانواده‌ها می‌باشد، افزود: متنوع ترین طیف دوره‌های نظری و عملی صرفا در مراکز و دفاتر آموزشی جهاددانشگاهی ارائه می‌شود و هیچ موسسه دیگری دارای چنین تنوعی نیست. همچنین، در مقایسه با دیگر موسسات، شهریه اخذ شده در قبال تعداد ساعات آموزشی ارائه شده منصفانه به نظر می رسد. استفاده از اساتید مجرب و باتجربه رضایت بخشی مراکز را در بین مخاطبان افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: بارزترین ویژگی گواهینامه‌های معاونت آموزشی قابل ترجمه بودن آنها است که این ویژگی جهاددانشگاهی را به متمایزترین مرکز آموزشی مبدل کرده است زیرا که معدود موسسه‌ای این ویژگی منحصر بفرد را در سطح کشور داراست و همچنین مورد تایید و مقبول سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات دولتی و خصوصی می‌باشد.

وی برگزاری آزمون منصب قضا، آزمون استخدامی بنیاد مسکن حساب صد امام، آزمون استخدامی اداره استاندارد، آزمون استخدامی آموزش و پرورش، آزمون استخدامی بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور، آزمون استخدامی وزارت امور خارجه، آزمون استخدامی فرودگاه‌های کشور، آزمون پایان دوره آموزشی داوری و میانجی‌گری، آزمون ارتقاء شغلی کارکنان بانک رفاه، آزمون مبحث ۱۷، آزمون ارزیابی استخدامین سازمان امور مالیاتی و آزمون استخدامی شرکت داروسازی دانا به صورت استانی را از جمله آزمون های استخدامی اعلام کرد که سال گذشته توسط این سازمان برگزار شده است.

  • منبع خبر : ایسنا