مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: هیچ ابایی از انتشار هزینه‌ها نداریم چون در باشگاه تراکتور از بیت‌المال هزینه نمی‌شود.

به گزارش سون خبر، ایوب بهتاج، سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: روز ۲۶ مهر که به نام روز تربیت بدنی نامگذاری شده است را به تمام ورزشکاران و علاقمندان آن تبریک می‌گویم و امیدوارم تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی امسال برای نخستین بار به مرحله بعدی برسد.

وی در رابطه با دلیل اصلی حضورش در باشگاه تراکتور گفت: این را باید از مدیران تراکتور بپرسید که چرا بنده را انتخاب کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به جذب بازیکنان جدید در تیم ابراز داشت: ما در اردویی که در ترکیه داشتیم، استخوان‌بندی تیم در آنجا بسته شد. در تمام دنیا بازیکنان با نظر سرمربی انتخاب می‌شوند و در تراکتور هم این اتفاق رخ داد و تا زمانی هم که من هستم هیچ بازیکنی بدون نظر سرمربی جذب یا کنار گذاشته نمی‌شوند.

وی در خصوص اینکه آیا تراکتور برای قهرمانی بسته شده یا خیر، عنوان کرد: همه ۱۶ تیم لیگ برای قهرمانی و موفقیت بسته شده‌اند و برای بهترین نتیجه آمده‌اند اما هر تیمی نسبت به وسع خودش تلاش می‌کند تا نتایج خوبی بگیرد، تیم تراکتور هم از این امر مستثنی نیست.

بهتاج در واکنش به پرسشی در خصوص میزان قراردادهای این تیم توضیح داد: به زودی در هیات مدیره مواردی را تصویب خواهیم کرد که مسائل مالی را اعلام کنیم اما باید بگویم که جزء هشت تیم دوم لیگ هستیم و هیچ ابایی از انتشار هزینه‌ها نداریم. باشگاه تراکتور بخش خصوصی است و تمام مخارج در این باشگاه به‌صورت شخصی انجام می‌شود و از بودجه دولتی و بیت‌المال هزینه نمی‌کند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در رابطه با جذب بازیکن خارجی به ویژه در پست مهاجم به دلیل نبود جایگزین برای محمد عباس‌زاده و عدم آمادگی کاوه رضایی گفت: در خصوص کاوه رضایی باید بگویم وی آماده است و دیروز خودم شاهد تمرینش بودم، صحبت‌هایی هم با پزشک تیم داشتیم و او هیچ مشکلی ندارد؛ اما درباره نقل‌وانتقالات هر کجایی که سرمربی صلاح بداند باشگاه خود را موظف می‌داند که نسبت به جذب بازیکن اقدام کند.

وی تاکید کرد: آقای بردیف فیلم نزدیک به ۱۵۰ بازیکن را دیده و هیچ‌کدام از آن‌ها را نپسندیده و برای همین پرونده مهاجم خارجی بسته نشده است و وی هم‌چنان به‌دنبال جذب مهاجم خارجی در نیم‌فصل است.

بهتاج در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار آناج درباره عملکرد بخش رسانه‌ای باشگاه که آیا برنامه‌ای برای تقویت این بخش وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: هر مجموعه‌ای اشتباهاتی دارد و کسی نمی‌تواند بگوید فلان مجموعه هیچ اشتباهی نداشته است، رسانه و روابط عمومی و همه ما هم اشتباهاتی داریم اما تلاش همه ما این است که اشتباهات اصلاح شود. اگر ما اشکالی داشتیم باید روابط عمومی و رسانه ما و شما کمک کنید که کم شود یا اصلاح کنیم و نباید تخریب کنیم بلکه باید با تذکر اصلاح کنیم، از شما هم می‌خواهم در هر موردی که می‌توانید کمک‌تان را دریغ نکنید.

وی راجع به صندلی لرزان مدیرعامل تراکتور در سه سال گذشته و احتمال تغییرات گفت: زندگی انسان‌ها به انسان دیگری بستگی ندارد و اگر معتقد به این هستیم که خدا برنامه‌های زندگی ما را تعیین می‌کند نباید به این مسائل حساس باشیم. حتما من هم روزی خواهم رفت اما اینکه چه زمانی باشد را خدا می‌داند و اگر بنا باشد هر تغییری در تراکتور رخ دهد که باعث تقویت تیم شود، صلاح آن تغییر است اما ثبات مدیریت را در هر کجایی می‌بینیم با نتیجه خوب همراه شده است.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در خصوص برنامه‌های آتی‌اش برای باشگاه تراکتور گفت: ما در بحث تیم‌های پایه باید این‌ تیم‌ها را به تیم بزرگسالان وصل کنیم تا بازیکنان تیم‌های پایه به تیم بزرگسال منتقل شوند، در غیر این صورت زحمات باشگاه برای آکادمی به هدر می‌رود. معتقدم آینده تراکتور را بازیکنان بومی می‌سازند. خبر خوب این است که در روزهای گذشته تیم‌های پایه ما در لیگ برتر به پیروزی رسیدند و آینده درخشانی در انتظار باشگاه است.

وی اضافه کرد: در مورد تیم بزرگسالان هم باید بحث سخت‌افزاری را افزایش دهیم هرچند که بسیار خوب پیش رفته‌ایم. در بخش سخت‌افزاری اقداماتی مهمی انجام شده که محلی مجزا برای فیزیوتراپی مهیا کردیم، محل اسکان تیم و تغذیه در کمپ باشگاه و اردوی پیش از بازی، زمین چمن مطلوب از جمله اقدامات مؤثر باشگاه تراکتور در این بخش است.

بهتاج در پاسخ به انتقادی از عملکردش در موضوع باشگاه ماشین‌سازی تصریح کرد: شهریور امسال دستگاه‌های برتر در بین ادارات ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند که اداره کل ورزش و جوانان استان در بین ۳۴ دستگاه به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد، شما بگویید هنگام مدیریتم در این اداره از سال ۹۶ کدام قهرمان جهان را به قهرمان آسیا تبدیل کرده‌ام؟ در زمان من بهترین نتایج ورزش آذربایجان‌شرقی در بازی‌های آسیایی را کسب کردیم، پس این عملکرد من است.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان ادامه داد: برای انتقال امتیاز باشگاه ماشین‌سازی آقای نجفی و آقای قربانی کاغذی را نزد من آوردند اما امضا نکردم چون پولی رد و بدل نشده بود. حتی برخی فشارها را آوردند که باید امضا کنی که به همین دلیل من اصلا امضا نکردم اما از طریق فدراسیون مساله را پیگیری کرده و کار را انجام دادند و به همین دلیل هم آقای قربانی همه جا پشت سر من حرف می‌زند.

وی در پاسخ به شایعه‌ای پیرامون حضورش در ترکیه برای گرفتن امضای فروش باشگاه ماشین‌سازی توضیح داد: دختر من در ترکیه تحصیل می‌کند و سالی دو بار پیش او می‌رویم، یک پاکتی را به من دادند که تحویل شرکت هواپیمایی آتا بدهم و من این کار را کردم، چطور می‌شود وقتی فروش ماشین‌سازی را امضا نکردم، بخواهم برای این کار از کسی امضا بگیرم؟

بهتاج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باشگاه تراکتور تصمیمی برای تیمداری در دیگر رشته‌ها دارد یا خیر، عنوان کرد: فعلا برنامه خاصی برای تیمداری در دیگر ورزش‌ها نداریم اما در هیات مدیره بحث ورزش بانوان را مطرح خواهیم کرد چون برای مجوز حرفه‌ای به تیم بانوان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه باشگاه تراکتور بدهی خارجی ندارد، عنوان کرد: اگر بدهی خارجی داشتیم پنجره‌ نقل‌وانتقالات باز نمی‌شد و نمی‌توانستیم بازیکن بگیریم. در خصوص بازیکنان داخلی هم بدهی خاصی که باعث بسته شدن پنجره شود نداریم اما هر باشگاهی بالاخره بدهی‌هایی از گذشته دارد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در پاسخ به سوالی در خصوص خانه لاکچری و مجردی برخی بازیکنان این تیم گفت: برخی بازیکنان ما متاهل هستند و برخی هم با پدر و مادرشان در تبریز زندگی می‌کنند. خوشبختانه بازیکنان تراکتور جزو مومن‌ترین بازیکنان هستند و هیچ مساله‌ای نداشته‌اند.

وی درباره سمتش در باشگاه تراکتور ابراز داشت: لقب و اسم و عنوان برای من مطرح نیست و هیات مدیره هر زمان صلاح ببینند عنوان را عوض می‌کنند و اگر نخواهند هم نمی‌کنند. برای من مدیرعامل یا سرپرست بودن تفاوتی ندارد.

وی در خصوص تعیین مکان بازی تیم تراکتور توضیح داد: آقای بردیف ورزشگاه یادگار امام را برای برگزاری بازی‌های تیم تایید کرده‌ اما با توجه به مباحثی مانند عدم حضور تماشاگران در بازی‌ها بحث تغییر زمین هم مطرح شد. محل برگزاری بازی‌های تراکتور ورزشگاه یادگار امام ره تبریز خواهد بود و امیدواریم امکان حضور تماشاگران فراهم شود.

وی افزود: در مورد مترجم تیم نیز باید بگویم که بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان همان شب تلفنی و فردایش حضوری جلسه برگزار و به او تذکر دادم که هرچه‌قدر هم خسته و بی‌حوصله باشید، باید به دقت و باحوصله کار ترجمه را انجام دهید.

بهتاج در مورد موضوع جدایی سعید واسعی و جذب مهدی امینی دروازه‌بان تیم تراکتور هم گفت: واسعی یکی از بهترین بازیکنان لیگ است و چندسالی در تبریز بود. اصلا واژه اخراج را به کار نبرید چون ما با این بازیکن توافقی کردیم که به نفع او و باشگاه بود و شاید در کشور و شهر دیگری بتواند بهتر عمل کند. امینی هم سابقه بازی در لیگ‌برتر کشور را دارد و در کنار تیم و زیرنظر دینکا کار می‌کند. دینکا از مربیان خوب لیگ‌برتر است که قرار است دروازه‌بان جدید زیرنظر وی تمرین و او هم نظر خود را به باشگاه اعلام کند.

  • منبع خبر : آناج