رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سی و یکمین جشنواره تئاتر استان ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود، گفت: در پنج منطقه از استان جشنواره تئاتر برگزار شده و سپس برگزیدگان آن به جشنواره استانی معرفی می‌شوند.

به گزارش سون خبر، رجب پور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این جشنواره در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعداد‌های خلاق و ایجاد بستری مناسب برای رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتر برگزار می‌شود، گفت: برای استفاده از ظرفیت‌ها و همچنین فعال کردن شهرستان‌ها در راستای شرکت گروه‌های تئاتری در این جشنواره، مناطق پنچ گانه استانی تعیین شده است.

او در این خصوص افزود: منطقه مرکزی شامل تبریز، سردرود و باسمنج، منطقه دو (جنوب غربی استان) شامل شهرستان‌های آذرشهر، عجبشیر، بناب، ملکان، مراغه و اسکو، منطقه سه (شمال غربی استان) شامل شهرستان‌های مرند، شبستر و جلفا، منطقه چهار (جنوب شرقی استان) شامل شهرستان‌های هشترود، چاراو یماق، بستان آباد، سراب و میانه و منطقه پنج (شمال شرقی استان) شامل شهرستان‌های ورزقان، هریس، کلیبر، خدا آفرین، اهر و هوراند است و هنرمندان باید آثار خود را به دبیر خانه مستقر در مناطق خود ارسال کند.

او با بیان این‌که در مناطق پنجگانه استقبال خوبی از این جشنواره شده است، افزود: بعد از اتمام جشنواره‌های مناطق، از هر منطقه گروه‌های منتخب به جشنواره تئاتر استانی راه خواهد یافت.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان افزود: نتایج ارزیابی و بازبینی نهائی آثار در جشنواره‌های مناطق، ٢٢ آبان ماه اعلام می‌شود.

  • منبع خبر : خبرنگاران جوان