مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز برنامه‌های استقبال از بهار حوزه سیما، منظر و فضای سبز را تشریح کرد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، سیامک آسیایی با بیان اینکه منظر و فضای سبز بهار ۱۴۰۳ را بهتر و زیباتر از سال های قبل برای شهروندان عزیز رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: اقدامات استقبال از بهار حوزه سیما، منظر و فضای سبز از دی ماه سال جاری با تعریف چهار مرحله که شامل آیتم‌های اجرایی جداگانه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول و شماره ۱ طرح استقبال از بهار از ۲۰ دی تا ۱۰ بهمن ماه تعریف شده است، افزود: در طرح شماره ۱ آیتم‌های اجرایی ساماندهی سرویس‌های بهداشتی ، نمازخانه‌ها، رفع نواقص و تامین روشنایی کافی پارکها، اصلاح، تعمیر و ساماندهی شبکه‌های آبیاری و آماده‌سازی آب‌نماها، رفع نواقص و رنگ آمیزی مبلمان پارکی، رفع نواقص ست‌های ورزشی و وسایل بازی کودکان به صورت متمرکز در سطح شهر به مرحله اجرا درآمد.

آسیایی زمانبندی طرح شماره ۲ استقبال از بهار حوزه سیما، منظر و فضای سبز را از ۱۱ تا ۲۰ بهمن ماه و شامل ارزیابی روند اجرای آیتم‌های مرحله اول و رفع نواقص احتمالی باقیمانده عنوان کرد و بر آماده‌سازی بستر نهالکاری که در قالب طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در سال جاری انجام می‌گیرد تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین طرح شماره ۳ استقبال از بهار را شامل اجرای عملیات سمپاشی زمستانه، آماده‌سازی بستر گلکاری‌ها، خاکبرداری رفیوژها در صورت نیاز، کاشت گلهای فصلی و نیز اجرای طرح‌های زیبای گلکاری در سطح شهر عنوان کرد که در بازه زمانی ۲۱بهمن تا ۱۰ اسفند انجام گرفت.

آسیایی در ادامه سخنان خود اجرای گسترده نهالکاری، اجرای طرح کاشت رایگان نهال در محوطه ادارات، منازل مسکونی، مجتمع‌های مسکونی و مدارس، نصب المانهای نوروزی، اجرای برنامه‌های هفته درختکاری و نظافت اساسی سطوح فضای سبز را نیز جزو آیتمهای مرحله ۴ طرح استقبال از بهار عنوان کرد که در بازه زمانی ۱۱ تا ۲۹ اسفند انجام می‌گیرد.

وی قسمتی دیگری از برنامه‌های استقبال از بهار حوزه سیما، منظر و فضای سبز را مربوط به آماده‌سازی و نصب المانهای نوروزی و نیز زیباسازی شهری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در بحث المان‌های نوروزی نیز فراخوان ملی احصاء نظرها و طرحها از سراسر کشور در آذرماه انجام گرفته که طی آن تعداد ۱۸ طرح نهایی توسط هیئت داوران این فراخوان تایید و ابلاغ شده است که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال ساخت و نصب در سطح شهر است.

آسیایی در این زمینه از تائید و ابلاغ ۴۰ المان نوروزی برای مناطق دهگانه شهرداری تبریز خبر داد که جهت ساخت و نصب به آن مناطق ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین از تائید و ابلاغ ۷ پروژه نورپردازی به مناطق دهگانه شهرداری تبریز خبر داد که به تدریج در سطح شهر اجرا می‌شوند.

آسیایی در این زمینه همچنین از اجرای طرح نورپردازی رمپ‌های ۱ و ۲ پل تبادل امام ( ع )، تعمیر و بهسازی وضعیت نورپردازی بنای تاریخی ارک تبریز و مسجد صاحب الامر و نیز میدان شهید مدنی توسط سازمان متبوع خود خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح نورپردازی ۳ بعدی بر روی عمارت تاریخی ساعت همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبر داد و بر اجرای مجدد این طرح همزمان با فرا رسیدن سال نو شمسی در محل مقبره الشعرا تبریز تاکید کرد.

  • منبع خبر : شهریار