شهرداری منطقه ۷ تبریز گفت: در راستای بهسازی و نوسازی شهری و زیبا سازی ورودی شهر، شهرداری این منطقه نسبت به بدنه سازی ورودی جنوب غرب تبریز اقدام کرده است.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، اصغر آدی بیگ اظهار کرد: حد فاصل خروجی اتوبان شهید کسائی به طرف اول رسالت با توجه به اینکه داخل بافت شهری قرار گرفته است با کاربریهای مشاغل مزاحم و گاراژهای تعمیر گاهی چهره ورودی شهر را نازیبا کرده است.

وی افزود: شهرداری منطقه ۷ تبریز در راستای بهسازی و زیباسازی ورودی شهر از مالکین گاراژهای واقع در ضلع شرقی دعوت نموده تا با همکاری شهرداری و ارایه تسهیلات نسبت به تغییر کاربری گاراژها جهت زیبایی جلوه ورودی شهر و بافت شهری اقدام کنند.

آدی بیگ خاطر نشان کرد: ضلع شرقی جاده دیزل آباد شامل حدود ۴۰ مورد گاراژ بوده و جمعا به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع و به طول ۱۷۵۰ متر می باشد که امید می رود اقدامات مناسب و زیر ساختی در این بخش از شهر انجام پذیرد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از تداوم احداث پارک ابوذر در خیابان ابوذر خبر داد و اظهار کرد: رشد جمعیت و گستردگی بی‌رویه شهرها بی‌تردید نیاز شهروندان را جهت دسترسی به فضای سبز بیشتر کرده، به طوری که از مهمترین برنامه های شهرداری منطقه ۷ تبریز ایجاد و افزایش سرانه فضاهای سبز در قالب پارک های محله‌ای است.

وی با اشاره به اینکه توسعه‌ فضای سبز، شاخص مهم در مدیریت شهری است، افزود: پارک محله ای در مساحت ۵ هزار متر مربع در پیرامون کتابخانه شهید فاتح در خیابان ابوذر در حال اجرا است.

آدی بیگ عنوان کرد: سرویس بهداشتی دارای ۴ چشمه در پارک ابوذر در حال احداث بوده که هم اکنون سقف آن در مرحله قالب بندی و بتن ریزی است.

وی افزود: دیوارهای محوطه این پارک نیز در حال رنگ آمیزی و زیبا سازی است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه طبق روال هر یکشنبه از چند پروژه در سطح منطقه بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه های جنوب غرب تبریز قرار گرفت.

آدی بیگ ضمن بازدید از پیاده راه در حال احداث اظهار کرد: در راستای تحقق شعار انسان‌محور بودن معابر تبریز، اجرای پروژه پیاده راه خیابان فجر(نگارستان) که در دستور کار شهرداری منطقه ۷ تبریز قرار گرفته است، تداوم دارد.

وی افزود: فاز اول این پیاده راه ۵۰۰ متری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و فاز دوم و سوم نیز در دست اجرا است.

شهردار منطقه ۷ تبریز بیان کرد: برای اینکه اهالی و تردد خودروهای آپارتمانهای موجود، دچار مشکل نشوند، احداث فاز سوم پیاده راه خیابان فجر (نگارستان) قبل از فاز دوم که دارای دسترسی به خیابان گلباران و دیگر معابر دارد آغاز شده است.

وی عنوان کرد: عرض فاز دوم پیاده راه فجر ۱۸ متر و طول آن ۱۵۰ متر است که از این متراژ ۶ در ۱۵۰ متر مربع بعنوان مسیر سواره و مابقی مسیر پیاده راه  خواهد بود.

آدی بیگ در ادامه از بازارچه در حال احداث بازدید کرد و افزود: این بازارچه در متراژ ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از نمایشگاه ساخت کاردستی از مواد دور ریختنی و نقاشی کودکان به همراه اجرای تئاتر و برنامه های شاد در بوستان قرآن بازدید کرد و به تمامی شرکت کنندگان و والدین آنها هدایایی به رسم یاد بود اهدا کرد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در فاز ۲ پارک مهر ولایت خبر داد و اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که مدیریت شهری تبریز دنبال می کند، ایجاد فضاهایی برای دوچرخه سواری در بوستان های شهری است.

وی افزود: در فاز ۲ پارک مهر ولایت، مسیر دوچرخه سواری برای بهره برداری افراد علاقه مند به این ورزش تعبیه شده است.

آدی بیگ با اشاره به کف سازی ۱۰ هزار مترمربعی این مسیر، عنوان کرد: اعتبار این پروژه ۵ میلیارد تومان بوده که شهرداری منطقه ۷ در تلاش است هرچه زودتر عملیات کف سازی به اتمام  رسانده و تحویل شهروندان گرامی کند.

شهردار منطقه ۷ تبریز در پایان از ساخت پل فلزی به طول ۱۲ متر در سه راهی گیتی در اندیشه خبر داد و عنوان کرد: به دلیل شکسته شدن پل بتنی در سه راهی گیتی در اندیشه که باعث گرفتگی مسیر جوب شده بود، ساخت پل فلزی به طول ۱۲ متر در دستور کار شهرداری منطقه ۷ تبریز قرار گرفت.

وی افزود: به علت طولانی بودن کانال، با تعویض این پل از بتنی به فلزی مشکل گرفتگی جوب نیز حل شده و گرفتگی آب نیز رفع شد.

آدی بیگ خاطر نشان کرد: این جوب به طول ۱۲ متر طی ۲ روز و با صرف هزینه حدود ۷۰ میلیون تومان توسط واحد کارگاه امانی ساخته و نصب شد.

  • منبع خبر : شهریار