شهردار منطقه ۴ تبریز از اجرای ۲۲۰ کیلومتر خط کشی محوری برای ایمن سازی معابر شمالغرب تبریز خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، هادی مقدم زاده با اعلام این مطلب گفت: خط کشی معابر منطقه با هدف افزایش ضریب ایمنی، دید کافی در شب، روان سازی جریان ترافیک، تسهیل تردد خودروها، کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی اجرا شده است.

شهردار منطقه ۴ تشریح کرد: علاوه بر اقدامات هفته های گذشته، این عملیات طی روزهای اخیر نیز در مسیر جاده سبزیکاران، بلوار شهید نجاتی (حد فاصل چهار راه خطیب تا پل شهیدان صبور)، خیابان های شمس تبریزی،  لاله زار، پاسداران، میدان آذربایجان، شهید ابراهیم پور، لاک دیزج، محمدی و کشاورز و خط کشی مسیر ویژه در خیابان های کوچه باغ و نیروی هوایی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این خط کشی از رنگ سرد ترافیکی استفاده شده که یک لایه گلاسبید نیز در جهت انعکاس بهتر نور در شب، برای آشکارسازی و تعیین محدوده حرکتی اجرا شده است.

مقدم زاده طول خط کشی های انجام شده را بالغ بر ۲۲۰ کیلومتر متشکل از دو خط منقطع و چندین خط ممتد عنوان کرد و افزود: خطوط کناری جداول در جهت جداسازی خطوط عبور وسائط نقلیه به شکل رنگ زرد اجرا شده است.

شهردار منطقه ۴ اظهار کرد: احداث و رنگ‌آمیزی سرعت‌ کاه‌های معابر، عابر پیاده، نصب گاردریل و علائم ترافیکی بخش دیگری از اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری است که در بیش از ۲۵ نقطه حادثه خیز اجرا شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات بر اساس مصوبه های کمیته کارشناسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز و در جهت حفظ سلامت، آرامش و ایمنی شهروندان صورت می گیرد.

به گفته مقدم زاده ۱۳۸ مدرسه در حوزه منطقه ۴ وجود دارد که علاوه بر اقدامات انجام شده در طرح استقبال از مهر برای ارتقای ایمنی دانش آموزان و سطح خدمات، طی روزهای اخیر نیز، خط کشی عابر پیاده و علائم افقی در مقابل مدارس قائم آل محمد و صادقیه خیابان قائم و مقابل دبیرستان استثنایی طباطبایی خیابان امیر کبیر صورت گرفته است.

ایمن‌سازی معابر با خط‌کشی عابر پیاده و علائم و تجهیزات ترافیکی، نقش عمده‌ای در کاهش سوانح رانندگی داشته و ضریب ایمنی تردد شهروندان را افزایش می‌دهد.

  • منبع خبر : شهریار