استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یک پروژه راهبردی در اولویت است و زمان‌بندی و فازبندی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در جلسه مدیریت بحران آب استان، اظهار کرد: طرح انتقال آب ارس به تبریز باید با تامین منابع مورد نیاز در حداقل زمان ممکن اجرا و در کنار آن انتقال آب به شهرهایی که در مسیر انتقال قرار گرفته‌اند نیز انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه حساسیت در مورد مساله آب نباید کمرنگ شود، گفت: طبق آمار آب منطقه ای، ۸۵ درصد از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود از این رو جهاد کشاروزی باید برای مدیریت این منابع و ترویج مصرف بهینه در این حوزه برنامه ریزی کند.

رحمتی ادامه داد: بهره‌وری در مصرف آب باید در اولویت قرار گیرد و این گونه نباشد که تنها به جلسات و بخشنامه‌ها اکتفا کنیم بلکه باید برای تامین آب پایدار استان تلاش شود و در این راستا داشتن یک افق ۱۰ ساله امری ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان از نظر منابع آبی مشکلی ندارد، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، میزان بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی بالاست و آن چه که می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند، طرح های راهبردی آبخوان‌داری و آبخیزداری است که علاوه بر افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کمک به بخش کشاورزی، حجم آب تخصیص یافته از سدها را نیز کاهش دهد.

  • منبع خبر : ایرنا