پوتین توافق‌نامه های الحاق چهار منطقه جدایی طلب اوکراین به روسیه امضا کرد.

به گزارش سون خبر به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین، سند الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین یعنی لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را امضا کرد.

در این مراسم نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون فدراسیون روسیه، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن و همچنین سران ۴ جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا حضور داشتند و در کاخ کرملین رسما سند پیوستن این مناطق به روسیه را امضا کردند.

پوتین در مراسم اعلام رسمی الحاق چهار منطقه اشغال شده طی سخنانی اعلام کرد دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند و بخشی از خاک روسیه هستند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین مدعی شد که مردم این مناطق انتخاب خود را کرده‌اند تا بخشی از روسیه باشند. پوتین در ادامه تاکید کرد که روسیه برای حفاظت از سرزمین خود از هر وسیله‌ای که در اختیار دارد استفاده می‌کند. او همچنین از کی‌یف خواست تا فورا درگیری‌ها را متوقف کند و به مذاکرات بازگردد.

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با حمله به کشورهای غربی اظهار داشت که آنها می‌خواهند روسیه برده آنها باشد و می‌خواهند همه کشورها حاکمیت خود را به نفع آمریکا تسلیم کنند. او همچنین با اشاره به گسترش ناتو به شرق گفت: «وعده عدم گسترش ناتو به شرق یک فریب کثیف بود. این غرب بود که به وعده‌های خود عمل نکرد. روسیه تمدنی بزرگ است که یک هزار سال دوام آورده است اما امروز شاهد روس‌هراسی غرب هستیم که چیزی جز نژادپرستی نیست.»