مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه میزان گاز توزیعی در استان در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حاکی از ۵.۸ درصد افزایش است، گفت: گاز تحویلی به نیروگاه‌های استان در مقایسه با سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا،نادر کمالی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۵۰۰ مشترک در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، افزود: در سال گذشته مشترکان گاز طبیعی استان، مصرفی معادل ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیون مترمکعب داشتند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته با وجود ناترازی تولید و مصرف گاز در استان، با مدیریت بحران و همیاری مردم در بخش خانگی قطعی گاز نداشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته به طور میانگین حجم مصرف گاز استان در بخش خانگی با ۴۰ درصد از کل مصرف، نیروگاه‌ها ۲۱ درصد، بخش‌های صنعتی و جایگاه‌ها ۳۲ درصد و هفت درصد بخش دولتی و تجاری مصرف داشته است.

کمالی با مقایسه روند مصرف گاز طبیعی در ۲ سال اخیر اظهار داشت: مشاهده روند مصرف گاز در ۲ سال اخیر حاکی از افزایش مصرف در بخش نیروگاهی و افزایش گاز دریافتی استان می‌باشد.

 

به گزارش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی مجموع مصرف گاز نیروگاه های حرارتی تبریز و سهند و صوفیان در فروردین امسال ۱۶۹ میلیون و ۹۱ هزارمترمکعب بوده است.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۲۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه های تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی تولید و به شبکه سراسری برق تزریق شده است .

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

بیش از ۱۰ هزار مصرف کننده جزء و عمده صنعتی در استان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

  • منبع خبر : ایرنا