مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اسناد ملی را جزو دارایی‌های ارزشمند عنوان کرد و افزود: اسناد تاریخی باید بهینه و بازیابی و مستندسازی شده و با استفاده از امکانات پیشرفته، در بهترین شرایط ممکن نگهداری شوند.

واقف بهروزی، در دیدار با پاشازاده، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، با اشاره به ارزش مادی و معنوی اسناد تاریخی اظهار کرد: اسناد تاریخی جزو بزرگترین دارایی‌های یک استان و کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تردیدی نیست که برای نگه‌داری از این آثار تاریخی، سعی و تلاش فراوان صورت گیرد تا از گزند نابودی در امان باشند، چراکه بسیاری از مشکلات در حوزه‌های شهری و گردشگری با مراجعه به این اسناد قابل حل است.

وی اسناد تاریخی را یکی از منابع مورد مطالعه در حوزه‌های مختلف دانست و تاکید کرد: اسناد تاریخی باید بهینه و بازیابی و مستندسازی شده و با استفاده از امکانات پیشرفته، در بهترین شرایط ممکن نگهداری شوند.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، در این دیدار پاشازاده رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور گزارشی از روند نگه‌داری و تاریخچه این اسناد ارائه کرد.

  • منبع خبر : ایسنا