واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان، اقدام به نظرسنجی در خصوص استعلام خرید و فروش ملک کرد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، در این نظرسنجی که با طرح سوال “استعلام ملکی از شهرداری توسط شهروندان در چه مرحله باید انجام شود؟ الف) پس از معامله ب) همزمان با امضا سند در دفترخانه اسناد رسمی ج) قبل از معامله” و از طریق شبکه‌های مجازی مطرح شد، ۱۵ هزار و ۲۲۷ نفر شرکت کردند.

طبق نتایج به دست آمده ۷۵ درصد شهروندان گزینه صحیح یعنی قبل از معامله و ۲۵ درصد گزینه های نادرست یعنی به ترتیب ۱۶ درصد گزینه همزمان با امضای سند در دفترخانه و ۹ درصد پس از معامله را عنوان کردند.

صفحات اینستاگرامی و کانال های تلگرامی شهریارنیوز، آذرانجمن، بیداری آذربایجان، عصر تبریز، مهر آذربایجان شرقی، کاف نیوز، شمس نیوز، تبریز خبرلری، صنعت خبرلری، چالش روز، سون خبر، تبریز شهری، احرار نیوز، اخبار فردا، تبریز جوان، به وقت مطالبه و اخبار اول این نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

خرید ملک کار بسیار مهمی است که مستلزم دقت زیاد و صرف زمان است. گاها شهروندان با عجله و بدون آگاهی از شرایط و قوانین خرید و فروش ملکی را خریداری می‌کنند که احتمال متضرر شدنشان زیاد است. پرونده‌های زیادی وجود دارد که در آنها هویت مالک جعلی بوده یا سند ارائه شده توسط فروشنده متعلق به ملکی غیر از ملک مورد معامله بوده است. همچنین در موارد دیگر فروشنده به علت مشکلات قضایی اجازه انجام معامله را نداشته و ممنوع‌ المعامله است. گاهی نیز سند ملک فروخته شده در رهن بانک بوده، مالک اقدام به فروش آن کرده است.

یکی از قواعد مهم قبل از خرید ملک، این است که در مورد ملک مورد معامله اطلاعات کافی به دست آورید. این اطلاعات را می‌توان از طریق استعلاماتی که از شهرداری، دارایی و اداره  ثبت انجام می گیرید، به دست آورد.

  • منبع خبر : شهریار