در حال حاضر ۲۱ میلیون ایرانی یعنی در حدود یک چهارم از جمعیت کشور در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند و تنها سال گذشته ۴۷۷ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی این سکونتگاه‌ها اختصاص یافته است. تبریز نیز جزو شهرهایی است که معضل حاشیه نشینی با تمام وجود حس می‌کند، زیرا بیش از ۴۰۰ هزار نفر از […]

در حال حاضر ۲۱ میلیون ایرانی یعنی در حدود یک چهارم از جمعیت کشور در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند و تنها سال گذشته ۴۷۷ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی این سکونتگاه‌ها اختصاص یافته است.

تبریز نیز جزو شهرهایی است که معضل حاشیه نشینی با تمام وجود حس می‌کند، زیرا بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم این شهر در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند.

سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه نشین در تبریز از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند.

وارد محلاتشان که می‌شوید دیوارهای فرسوده، کوچه‌های تنگ و بی‌قواره و پله‌ای و خانه‌های کوچک تو در تو توجهتان را جلب می‌کند.

برخی کوچه‌های این مناطق بسیار تنگ و باریک هستند. حال تصورش را بکنید اگر اتفاق و یا حادثه تلخی مثل زلزله و رانش زمین یا حتی آتش‌سوزی  اتفاق بیافتد، با عدم امکان عبور خودروهای امدادی یا آتش‌نشانی چه بر سر ساکنانش می‌آید!

در این گزارش تصویری به سراغ محلات حاشیه نشین طالقانی تبریز آمده‌ایم. مردم در محلات حاشیه نشین طالقانی تبریز در گفتگو با خبرنگاران ما می‌گویند در مواقع آتش‌سوزی یا نیاز به خودروهای امدادی همیشه با مشکل مواجهند و خواستار توجه بیشتر مسئولین شدند.

 

  • منبع خبر : سون خبر