سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه تقویت فشار گاز اراک توسط متخصصان این سازمان خبر داد.

توحید لطفی، با اعلام این خبر گفت: بر اساس امضای قراردادی بین سازمان جهاد دانشگاهی استان و منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران، نیروگاه ۲۵ کیلوواتی برق خورشیدی در منطقه هفت عملیات انتقال گاز تأسیسات تقویت فشار گاز اراک به‌صورت متصل به شبکه، در مدت دو ماه و به ارزش ۳.۳ میلیارد ریال به همت جهادگران و متخصصین این سازمان احداث می‌شود.

وی بر لزوم توجه به انرژی تجدیدپذیر در کشور تأکید و از رفع موانع و تأمین اعتبار سازمان‌های دولتی در این حوزه استقبال کرد.

وی با بیان اینکه انرژی تجدیدپذیر از منابع تأمین انرژی رایگان و پاک است و موجب کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی فسیلی مانند گاز و نفت می‌شود،  از پیش‌قدمی مسئولان نفت کشور در این حوزه قدردانی کرد.

لطفی خاطرنشان کرد: مرکز فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با سابقه بیش از ۱۵ سال در حوزه  طراحی و ساخت تعداد کثیری از  نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش از دو مگاوات در کشور فعال بوده و توانسته است به رسالت خود در جهت توسعه انرژی سبز عمل کند.

  • منبع خبر : ایسنا