در راستای مدیریت بهینه منابع آبی و بسترسازی برای توسعه بیشتر شبکه آب خام تفرجگاه جنگلی ائل باغی مخزنی با گنجایش ۱۲۰۰ متر مکعب در محدوده این مجموعه احداث می‌شود.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اعلام این خبر، گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه‌های مورد نظر حوزه سیما، منظر و فضای سبز برای مدیریت بهینه منابع آبی فضای سبز در سطح شهر و بهبود هر چه بیشتر وضع کیفی و کمی فضاهای سبز شهری در زمان کم آبی، مخزنی به گنجایش ۱۲۰۰ متر مکعب و با عایق استاندارد ژئو ممبران در مکانی مناسب در مجموعه ائل باغی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه مرحله حفاری این مخزن به اتمام رسیده است از عایق بندی و بهره‌برداری کامل از این مخزن برای رفع نیازهای آبی گونه‌های گیاهی مجموعه ائل باغی طی روزهای آتی خبر داد.

آسیایی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت راه‌اندازی چاه اصلی و شماره ۳ تفرجگاه ائل باغی را نیز یادآور شد که اقدامات لازم برای تامین برق این چاه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین در این زمینه از ترمیم و بهسازی سیستم آبیاری قطره‌ای و توسعه شبکه آب خام در مجموعه ائل باغی به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر خبر داد.

  • منبع خبر : شهریار