شهردار منطقه ۱۰ تبریز از اتمام عملیات تخریب آسفالت و خاکبرداری به منظور سنگفرش مسیر تاریخی فرهنگی «حیدرتکیه سی» خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، موسی زارعی با بیان اینکه مدیریت شهری با تمام توان خود، فعالیت‌های عمرانی را در محله حیدر تکیه سی که یکی از مهم‌ترین معابر منطقه تاریخی فرهنگی شهر است دنبال می کند تصریح کرد :در راستای اجرای پروژه‌های انسان‌محور و توسعه صنعت گردشگری و ارتقای کیفیت معابر به منظور تحول چهره شهری در راستای زیباسازی محلات ،  عملیات اجرایی مناسب سازی، بهسازی و زیباسازی را با سنگ فرش کردن این مسیر  به طول ۲۲۰ متر را آغاز کرده است.

 وی ضمن مهم برشمردن سنگفرش این مسیر افزود: این پروژه با هدف احیای بافت تاریخی شهر با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست که خوشبختانه تاکنون شاهد پیشرفت ۱۵ درصدی این پروژه هستیم.

زارعی با اشاره به اینکه از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ عملیات تخریب و خاکبرداری پروژه به اتمام رسیده افزود: از سوی شرکت های خدمات رسان آب و فاضلاب و برق، نوسازی شبکه آب شرب ، هدایت آبهای سطحی، حذف تیر برق ها و دفنی نمودن سیستم انتقال برق در حال انجام است که به محض اتمام زیرساخت های شهری عوامل عمرانی منطقه بتن ریزی و سنگفرش مسیر را اجرا می کند.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه این پروژه ها در راستای توسعه صنعت گردشگری و هویت بخشی بافت تاریخی – فرهنگی اجرا می شود از اصناف و کسبه خواست همزمان با اجرای این پروژه، با الهام از الگوی معماری سنتی تبریز نسبت به جداره سازی مغازه ها، حذف زوائد بصری و تابلوهای ناهمگون اقدام کنند.

  • منبع خبر : شهریار