در راستای بهبود وضع کیفی ارقام ردیفی در سطح شهر، اجرای عملیات هرس فرم دهی ارقام و درختچه‌های زینتی توسط نیروهای حوزه فضای سبز تبریز در حال انجام است.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز صبح امروز در حاشیه بازدید از روند فعالیتهای پاییزی حوزه فضای سبز با اعلام این خبر، گفت: در راستای تداوم اجرای اقدامات پاییزی حوزه فضای سبز تبریز و جهت بهبود وضع کیفی ارقام ردیفی سطح شهر، عملیات فرم دهی درختچه‌های زینتی و ارقام ردیفی در سطح مناطق دهگانه شهرداری تبریز در حال انجام است.

وی تغذیه مناسب، بهره‌مندی بیشتر از نور خورشید، کنترل فعالیت آفات و بیماری‌های گیاهی و ایجاد چشم‌انداز زیبایی بصری را از اهداف اجرای عملیات هرس فرم‌دهی ارقام ردیفی عنوان کرد.

آسیایی در این زمینه به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه اکیپ‌های هرس حوزه سیما، منظر و فضای سبز نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هرس یکی از بخش‌های مهم و فنی در حوزه فضای سبز بوده و اجرای صحیح و اصلی آن مستلزم آموزش علمی و عملی اکیپ‌های هرس در سطح مناطق دهگانه است. در این زمینه و در اوایل سالجاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی لازم ویژه تیم‌های هرس به ویژه اکیپ‌های هرس فرم‌دهی ارقام ردیفی در محل تالار اندیشه سازمان برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین بازپیرایی ارقام ردیفی و درختچه‌ای زینتی را موجب ارتقاء سطح کیفی آنها عنوان کرد.

  • منبع خبر : شهریار