شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای سه پروژه مهم گردشگری در بافت مرکزی تبریز تبریز خبر داد و گفت: این پروژه ها به صورت مشترک با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اجرایی می شوند.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، رضا جان فشان نوبری در جریان بازدید از فضاهای مستعد بازآفرینی شهری محدوده مرکزی تبریز، بر اهمیت توانمند سازی و توسعه ظرفیت های گردشگری با همکاری نهادهای متولی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه موزه عصر آهن، بوستان خاقانی، گوی مسجد(مسجد کبود) خیابان روشنایی، بازار تبریز، کوی خزر و خیابان ارتش شمالی از مهمترین ظرفیت های گردشگری تبریز در بافت مرکزی هستند، افزود: با توسعه و اتصال این فضا ها می توانیم سیاست های کلان بازآفرینی شهری را محقق کنیم.

جان فشان تصریح کرد: اماکن تاریخی تبریز پتانسیل فراوانی برای استفاده گردشگری دارند که در این راستا شهرداری منطقه هشت با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری، چندین پروژه گردشگری در بافت تاریخی و گردشگری تبریز آغاز می کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای سه پروژه مشترک عمرانی با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به توافق رسیده ایم، گفت: بر همین اساس عملیات عمرانی توسعه بوستان خاقانی و اتصال این پارک به خیابان روشنایی، سنگفرش خیابان روشنایی و اتصال موزه عصر آهن به مسجد کبود و بوستان خاقانی به همدیگر و همچنین نماکاری و جداره سازی سنتی دیوارهای موزه عصر آهن تبریز آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ تبریز ادامه داد: مرمت و جداره سازی بازار تبریز از دیگر پروژه های بازآفرینی شهری است که در راستای توانمند سازی ظرفیت های گردشگری تبریز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در راستای مرمت و هویت بخشی بافت تاریخی فرهنگی تبریز اجرایی می شود، اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ها، رونق گردشگری و فرهنگی بافت مرکزی شهر محقق می شود.

جان فشان اعلام کرد: توافقات لازم در خصوص آورده ها و نحوه مشارکت طرفین، اتخاذ شده است و مقرر شده طی هفته آینده عملیات عمرانی این پروژه آغاز شود.

  • منبع خبر : شهریار