وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف ما این است که سرویس پرسرعت و باکیفیتی را برای همه هموطنان فراهم کنیم و طبق برنامه تا پایان سال این امکان برای ۸ میلیون خانوار و کسب و کار و ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۴ در همه شهرها فراهم می‌شود.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، طی دو سال گذشته اقدامات بسیاری برای پیشبرد پروژه ملی فیبرنوری توسط دولت سیزدهم انجام شده است، به گونه‌ای که طی دو سال گذشته برخی استان‌ها تحت پوشش این فناوری قرار گرفته‌اند؛ در واقع کار در اکثر شهرهای کشور انجام شده و این امکان وجود دارد که مردم درخواست دهند و کمتر از یک ماه سرویس به آنها ارائه شود.

درباره این پروژه می‌توان گفت که رشته‌های شفاف شیشه‌ای و پلاستیکی یا فیبر نوری اکنون بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی در جهان را تشکیل داده است؛ فناوری اصلی که طی سال‌های گذشته در بخش ارتباطات ثابت ایران کمتر به کار گرفته شده بود، اما در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

شبکه زیرساخت کشور با سرمایه‌گذاری دولت، بیش از ۷۰ هزار کیلومتر فیبر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم کرده، اما در داخل شهرها هنوز شبکه دسترسی یا آخرین لایه اتصال به ساختمان‌های مسکونی و تجاری کشور با تجهیزات قدیمی هم وجود دارد که به شبکه مسی مشهور است؛ این شبکه به‌رغم گستردگی زیاد، توانایی کمی برای سازگاری با فناوری‌های جدید و استفاده از خدمات پهن باند دارد.

در همین رابطه امروز یک کاربر با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی درباره کیفیت مناسب اینترنت حاصل از فیبرنوری اعلام کرد: اینجا کافی‌شاپی در یزد بود که ۴ ماه پیش فیبرنوری‌اش وصل شده، با او که حرف میزدم به شدت از سرویس جدید راضی بود.

این کاربر در ادامه نوشته تکمیل پروژه فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم باعث میشه که همه مردم بتوانند در خانه‌هایشان از طعم شیرین فناوری لذت ببرند.

در ادامه عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم در این شبکه اجتماعی در پاسخ به این کاربر اعلام کرد: هدف ما این است که چنین سرویس پرسرعت و باکیفیتی را برای همه هموطنان فراهم کنیم. همکارانم و اپراتورهای فیبر نوری شبانه‌روزی برای رسیدن به این هدف در تلاشند.

وی افزود: طبق برنامه تا پایان سال این امکان برای ۸ میلیون خانوار و کسب وکار و ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۴ در همه شهرها فراهم می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا