معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: کشورهایی مثل آمریکا نمی‌خواهند کشورهای دوست و برادر، ایران و ترکیه از نظر اقتصادی قدرتمند باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

علیار راستگو در جشن نود و ششمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه در هتل لاله پارک تبریز با بیان اینکه مقامات عالی دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه توسعه و تعمیق روابط دو جانبه را با عزم سیاسی قوی دنبال می کنند، افزود: این مناسبات بدخواهانی نیز دارد از این رو لازم است تا با هوشیاری مسیر را برای تقویت مناسبات هموارتر کنیم.

وی ادامه داد: دیدارهای متقابل مقام های عالی دو کشور طی سال های اخیر، بیانگر روابط خوب سیاسی و اعتماد متقابل میان آنها برای توسعه همکاری ها می باشند.

وی برگزاری بیست و هفتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز کارگروه های مختلف را نشان از عزم جدی دو طرف برای تقویت مناسبات دو کشور خواند.

راستگو ادامه داد: حسن همجواری و تنش زدایی از مهمترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود بوده و کشورمان تاکنون توانسته است با سیاست های اصولی و پایدار خود تا حد زیادی آن را محقق کند.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی گفت: رویکرد منطقی دولت ترکیه در مقابل تحریم های یک جانبه ترامپ علیه ایران از ابتدا و مخالفت در برابر آن، همواره مورد تقدیر کشور ایران بوده است به همین دلیل ضروری است با توجه به سیاست های خصمانه آمریکا نسبت به دو کشور، ساز و کاری راهبردی برای مقابله با تحریم های موجود و همکاری بیشتر دو کشور در حوزه های مورد علاقه شکل گیرد.

راستگو افزود: استان آذربایجان شرقی با ظرفیت های متنوع و فراوانی که در حوزه های مختلف دارد می تواند شریک مطمئنی برای استان های مختلف ترکیه باشد.

وی گفت: این ارتباط اکنون میان تجار، صنعتگران و سرمایه گذاران دو کشور وجود دارد و آمادگی های لازم برای گسترش روابط مهیا است.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در پایان روز ملی جمهوری ترکیه را تبریک گفت و توسعه همه جانبه همکاری های دو کشور ایران و ترکیه را خواستار شد.

  • منبع خبر : ایرنا