رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از آغاز بارش های رگباری با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان از شب گذشته خبر داد و گفت: از عصر امروز بارش‌های رگباری تشدید می‌شود.

«محمد امیدفر» افزود: با توجه به تشدید بارش ها به ویژه عصر امروز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت، از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.

دمای هوا در آذربایجان شرقی تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روز سه شنبه از شدت ناپایداری و بارش ها در استان کاسته می شود، گفت: به دنبال ورود این سامانه به جو استان، دمای هوا به صورت محسوس تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه و هریس به ترتیب با ۲۵ و ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۲ درجه و در خنک ترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد رسید.

وی یادآور شد: دمای فعلی تبریز (۱۲ ظهر) حدود هشت درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه کاهش یافته است.

امیدفر، با بیان اینکه بارش های رگباری هم اکنون در سطح استان در جریان است، افزود: از شب گذشته تاکنون بیشترین بارش از هریس به میزان بیش از ۲۰ میلی متر گزارش شده و میزان بارش در تبریز نیز به بیش از ۱۵ میلی متر رسیده است.

  • منبع خبر : ایرنا