رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: آذربایجان شرقی با ثبت تعداد ۸۰ نفر مصدوم بر اثر آتش سوزی و ترقه بازی، صدرنشین حوادث چهارشنبه آخر سال است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا،اصغر جعفری روحی افزود: در روزهای اخیر حوادث اورژانسی ناشی از انفجار مواد محترقه در آذربایجان شرقی روند افزایشی نسبت به سال های گذشته دارد، به گونه ای که از بهمن ماه تاکنون با ۸۰ نفر مصدوم و یک نفر فوتی در رده اول این حوادث در سطح کشور قرار گرفته است.

وی میزان افزایش حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل را ۳۰ درصد اعلام کرد.

جعفری روحی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل انفجار شدید مواد محترقه در شهرستان بناب، یک نفر به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد، اظهار کرد: از مجموع مصدومان حوادث اخیر تعداد هشت نفر هم اکنون در مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی تحت مراقبت و درمان هستند و بقیه نفرات به صورت سرپایی مداوا شده و به منازل خود بازگشته اند.

وی بیشترین صدمات ناشی از انفجار مواد محترقه را مربوط به دست و چشم دانست و از خانواده ها درخواست کرد تا بیش از پیش مراقب فرزندان خود به خصوص در سنین نوجوانی باشند، چون کوچکترین تعلل و بی توجهی به موارد امینی منجر به بروز انواع حوادث و تلخکامی ها می شود.

آماده باش مراکز اورژانس آذربایجان شرقی برای چهارشنبه آخر سال

جعفری روحی از آماده باش تمام مراکز اورژانس و فوریت های پزشکی مراکز درمانی آذربایجان شرقی همزمان با چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: تمام همکاران برای درمان و مداوای مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال در آمادگی کامل قرار دارند.

 

آذربایجان‌شرقی صدرنشین حوادث چهارشنبه آخر سال با ۸۰ مصدوم
 دکتر “جواد احمدیان” معاون درمان دانشاه علوم پزشکی تبریز

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا با حساسیت ویژه مراقبت های لازم را از فرزندان خود داشته باشند تا بیش از این شاهد حوادث ناگوار مربوط به آیین های چهارشنبه اخر سال نباشیم.

جواد احمدیان ثبت بیشترین تعداد آسیب دیدگان مربوط به چهارشنبه آخر سال و انفجار مواد محترقه در آذربایجان شرقی را بسیار تاسف بار و هشدار دهنده خواند و افزود: آحاد مردم باید متوجه باشند که شادی و برگزاری جشن های آخر سال با آزار و اذیت مردم و صدمه زدن به دیگران تفاوت عمیق دارد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به هیچ عنوان با شادی مردم مخالف نیستند، یادآور شد: اما این شادی ها و جشن ها نباید منجر به آسیب های بدنی و جسمانی شود و برای کشور و خانواده ها هزینه های بی مورد اضافه کند.

احمدیان مردم آزاری در فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی را امری بسیار نکوهیده و منفی دانست و ادامه داد: افزایش آمار تلفات ناشی از انفجارهای سهمگین و تولید و استفاده از نارنجک های دست ساز طی روزهای اخیر نسبت به سال های قبل بسیار هشدار دهنده و خطرناک است که اگر مراقبت های لازم صورت نگیرد، چند برابر شدن تلفات بسیار محتمل خواهد بود.

وی از شهرداری تبریز درخواست کرد تا محل های مناسبی را برای جوانان و نوجوانان به منظور برگزاری جشن های آخر سال در نظر بگیرد تا در این مکان از مواد محترقه استاندارد استفاده شود که آسیب رسان نباشد.

  • منبع خبر : ایرنا